Dag van de mobiliteit

30 oktober, 2018 Tools

Dag van de mobiliteit

Diverse organisaties en bedrijven openen hun deuren voor elkaars medewerkers. Medewerkers krijgen de mogelijkheid om één dag bij een andere organisatie aan de slag te gaan. Hierdoor wordt het onderwerp arbeidsmobiliteit concreet en tastbaar voor organisaties, bedrijven én medewerkers.

De Dag van de Mobiliteit is een mooie kans om een ander bedrijf te leren kennen, om inspiratie en nieuwe ideeën op te doen, om meer zicht te krijgen op een mogelijke nieuwe stap in de loopbaan en om het netwerk te vergroten. De Dag van de Mobiliteit is geschikt voor alle niveaus en functies en is een initatief van PUUR.NU

Voor wie?

De Dag van de Mobiliteit is bedoeld voor alle medewerkers, van administratief medewerker tot directeur en van monteur tot beleidsmedewerker. De Dag van de Mobiliteit kan ingezet worden als onderdeel van een loopbaan- of persoonlijk ontwikkeltraject, van een re-integratietraject.

Beweging – Het is een prachtige mogelijkheid om eens een kijkje in de keuken van een andere organisatie te nemen en kennis te maken met een andere werkplek. Het haalt koudwatervrees weg om buiten de eigen (veilige) organisatie te kijken, prikkelt, roept vragen op, verrast, helpt keuzes te maken en ideeën op te doen. De Dag van de Mobiliteit brengt mensen in beweging, stimuleert de eerste stap naar buiten, en geeft de medewerker meer zicht op een mogelijke volgende stap in de loopbaan. Kortom: een dag meelopen bij een andere organisatie levert meer op dan alleen een gesprek.

Verbinding – De Dag van de Mobiliteit verbindt de deelnemende organisaties. De contactpersonen en de medewerkers ontmoeten elkaar en leren elkaar beter kennen. De organisaties weten elkaar hierdoor beter te vinden en het netwerk van de medewerker wordt vergroot.

PR – De Dag van de Mobiliteit zet mobiliteit op de kaart. Zowel binnen de organisaties als daarbuiten. Door medewerkers voor één dag buiten de grenzen van de organisatie te laten kijken, wordt het onderwerp mobiliteit zichtbaar. De interne PR over mobiliteit draagt bij aan een cultuur, waarin beweging van medewerkers een onderwerp van gesprek is. De externe PR (zoals bijv. in dagbladen/streekbladen) zorgt ervoor dat de deelnemende organisaties hun visie op mobiliteit uitdragen.

Wat levert het op voor de werkgever?

  1. Goed werkgeverschap, werken aan duurzame inzetbaarheid en mobiliteit. Dit is aantrekkelijk voor (toekomstige) medewerkers.
  2. Het is een mogelijkheid om het bedrijf/organisatie in de regio op de kaart te zetten.
  3. Het vergroot de verbinding tussen werkgevers. Organisaties en bedrijven weten elkaar beter te vinden.
  4. Het onderwerp ‘mobiliteit’ wordt zichtbaar en bespreekbaar binnen de organisatie.
  5. Het is voor de afdeling/medewerker inspirerend en verfrissend om een collega uit een ander bedrijf op bezoek te krijgen.
  6. Het geeft de organisatie handvatten hoe ‘De Dag van de Mobiliteit’ geÏntegreerd kan worden in HRM-beleid.

Wat levert het op voor de werknemer?

  1. Mensen in beweging te brengen, een eerste stap naar buiten.
  2. Het helpt de medewerker keuzes te maken.
  3. Het geeft de medewerker meer zicht op een mogelijke volgende stap in de loopbaan.
  4. De medewerker doet nieuwe inspiratie en ideeën op te doen.
  5. Het stimuleert de medewerker om nieuwe dingen uit te proberen en nieuwe doelen te stellen. Het maakt de medewerker leergierig.

Voordelen

  • Platform voor arbeidsmobiliteit en duurzame inzetbaarheid
  • Voor werkgever en werknemer
  • Verbind zowel bedrijven en netwerken
Meer weten?

Wil je meer weten over “Dag van de mobiliteit” of een van de andere diensten? Neem dan contact op.

FACTS

Levertijd
1 week
Categorie
Tools
Gebruikers
24.102
TAGS
Arbeidsmarkt, Mobiliteit, Goed werkgeverschap, Netwerken

Volg Sollicity
!

500 word essay example for the beginners